Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

En blus i vårt hus

partyblus-och-vårt-hus

Imorgon är barnen inkvarterade hos mormor och morfar. Vi ska på festligheter i stan med jobbet. Än så länge planerar jag att ha den här skapelsen ovan på mig. Den blev klar igår och sitter bättre på än vad den hänger på en hängare. Min man som är av den klassiska, stilrena och traditionella skolan när det gäller kläder frågade med ett illmarigt leende villket fönster den skulle hänga i. Och då var det inte skyltfönster han syftade på utan, snarare som gardin... Han förstår sig inte på mode, inte i detta fallet i alla fall!

Några bloggläsare har önskat fler bilder på vårt hus. Här, en liten del av huset: bokhyllorna i rummet utanför vårt sovrum. Bakom står bloggdatorn, symaskinen, tre lådor med julsaker mmm (med mycket mera). Hos oss finns inga synliga sladdar. Det är inte främst ur estetisk synpunkt, utan vi har en katt som jagar kickar på lite oväntade ställen: han gillar att gnaga sig in till koppartråden. Därför har vi Ikeas snygga sladdskydd runt julstjärnesladdar och lampsladdar som inte går att dölja på något annat sätt. Julstjärnorna - det står en till i ett fönster till, till höger som inte syns - är fynd för 39:- från Ellos. Riktigt fina. Och det är väl därför de är slut, för jag hittar ingen länk till dem hos Ellos.

Om någon med skarp syn ser det lilla röda hjärtat på dörrhandtaget, så är det min son som julpyntat alla dörrhandtag, på båda sidor. Det smäller lite när man stänger en dörr, men jag har inte haft hjärta (...) att ta bort dem än, så de får nog hänga med ett tag till där.

Kommentarer

  1. Fin fin blåsa! Även jag tycker det är kul att se bilder från ert fina hem. Ha nu en riktigt skön helg - du och maken ;)

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Tss, det ska vi försöka.
    Grattis förresten!

    SvaraRadera
  3. Mycket fint! Ljuset ser skönt ut. Klänningen är inte det minsta lik en gardin, så det så!
    En katt som gnagar på sladdar...är du säker på att det inte är en kanin?

    SvaraRadera
  4. Går du i så korta klänningen, jag tänkte mig att det är en tunika ;)
    En spinnande kanin såfall!

    SvaraRadera
  5. Du kommer bli jättefin på festen! Va kul med lite inredningsbilder!

    Din dotter kommer bli jätteglad för "hemliga" julklappen!

    Ha en jättebra helg!

    PS. ikväll kommer min man hem med ny kamera till mig; en Nikon D90 och jag kan knappt bärga mig!

    Hej hej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg