Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vilken homestyling-frukt ska vi välja?

tomatskord

Från och med imorgon finns vårt hem att beskåda för vem som helst i hela världen på Hemnet. Öppet hus på internet. Vi har i alla fall nyss blivit ägare till ett större hus, än det vi bor i idag. Det var det inte någon som trodde, att vi till slut skulle hitta något! Rätt läge, storlek och stil, helt enkelt optimalt.

En eloge till maken om spenderat i stort sett hela semestern antingen i resterna av ett gammalt badrum - numera helronoverat, nere i krypgrunden, på taket eller någonstans mittemellan. Nu är det färdigt i alla fall! Tänk att man aldrig gör så fint som förrän inför en visning. Så har det varit när vi har sålt lägenheter tidigare.

Tipset från mäklaren var att plocka undan så mycket prylar som möjligt, men utan att göra det för stelt. Frågan är vilken frukt eller grönsak vi ska välja. Jag vägrar lime eller citron. Förslaget från maken är vältvättade rödbetor. Eller kanske de nyskördade tomaterna. Är man liten spelar det ingen roll om de är röda eller ej, bara man får lov att skörda själv!

Kommentarer

  1. Hej! Snubblade in här via en länk någonstans. Trevlig blogg med mkt av det som intressar mig! Återkommer! Ha en bra dag/Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker det!
    Tack det samma,

    Caroline

    SvaraRadera
  3. Här har jag aldrig varit tidigare, men återkommer gärna. Intressant och snygg blogg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg