Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sitt på mer än två stolar!

stolar

Barn sitter inte still så ofta. Men när de gör det, så ska de få sitta fint! Om man inte känner för att släppa loss kreativiteten på Ikeas omålade bord med två stolar, Lätt, finns här några andra alternativ att tillgå här.

Längst till vänster: söt barnstol med sött mönster på ryggen som heter Alma i polypropylen och glasfiber som finns inte bara i brunt utan även i färgerna orange, grönt och vitt och dessutom i tre storlekar. Gulled i Sverige är återförsälajre av dem.

Fyra minimyrankopior från Ilva. Sen en klassiker i rött: Mammut från Ikea. Där även Färgglad kommer ifrån och som är vad den heter: färgglad.

Som bord till dessa tycker jag att man kan leta upp ett gammalt bord, barnbord eller mindre nytt och kanske såga av benen lite på det. Måla. Sätt på Wallies som finns hos Inreda.comoch välj kategorin Wallies.

Kommentarer

Populära inlägg