2012-01-08

Brunch

Frukost

Söndagsfrukost. Eller brunch. Stekt sparris med finhackad purjolök och parmesan, ett stekt ägg. Och så hemgjord (jaja, hemgjord av vår lokala ica-handlare) skinksallad på en bit rågbröd. Mm. Och en balja latte till det. Och äntligen sällskap av mannen som varit bortrest ett par dagar.

Brickan hittade jag på loppis på julaftons förmiddag. Vid julfirandet senare berättade min mamma för mig att min mormor haft en likadan. Jag tänkte att det var nog hennes hälsning till oss från himlen på julafton.
Skugga

Skuggor. Fågelkvitter ute. Det känns som vår. Ja. Faktiskt.

1 kommentar:

  1. Vilken lyxig brunch, för att inte tala om den vackra brickan. Kul att mormor ville hälsa på självaste julafton. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥