Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

I vår Herres växthus

 Knasig tomat

Ibland undrar man vad man stoppar i sig. Kan detta vara en "Belgian Red" måntro? Eller bara ett verk av naturen? Den smakade gott i alla fall i salladen med romansallad, roquefordost och wienerkorv (ja, du läste rätt). Men visst är den vacker?

Vi har plockat jorgubbar idag, sura gubbar, men tydligen blir de bra som sylt. Fler bilder kommer en annan ledig dag. Men inte idag, för snart ska jag ut på galej. En helt vanlig onsdag. Nja, inte helt vanlig. Det är ju semester.


PS. Observera min vas i övre bakgrunden. Är så glad för den! Och som jag letat efter den efter att ha sett den på TV, pratade till och med med inköpsavdelningen på Åhlens där den påstods komma från - väldigt vänliga människor där! Den är från Sia.

Kommentarer

  1. Men vad ÄR det röda du tydligen ätit???
    Jag kan inte se någon vas på bilden, kan du inte visa den litet tydligare?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. En tomat, Monica! Såg ut som en så där hund med många veck. Köpt på Annedals gård.

    Och snygg också, Carina!

    SvaraRadera
  3. Otroligt tjusig. Rena konstverket!
    Förmodligen inte EU-standard alls.

    SvaraRadera
  4. Säkert inte alls EU-godkänd! Men god var den i alla fall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg