Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Reflektioner om "rådande situation"

Spanska sjukan och katt med munskydd

Det är i alla fall så skönt att gå ut där och ta en paus; i växthuset: tankarna fortsätter från förra inlägget! Det är som en lite luftbubbla dit knappt inga funderingar når, och om de ändå når in så är de lättare att tänka på därinne. Det jag mest funderar på därinne är alla växtprojekt,: vad som ska planterat ut och vad som ska flytta in och sånt, så det är väl de tankarna som tränger bort andra! 

Nu har jag inget speciellt allvarligt tack och lov att fundera på. Kan faktiskt säga att det jag funderat mest på idag är hur och om de höll på med social distansering under spanska sjukan och tänk på livet för hundra, snart hundraen år sen.

En bild som gjort ett bestående intryck på mig är den här på en familj med en katt och alla, alla har munskydd. Just den här hittade jag på Pinterest.

Kommentarer

Populära inlägg