Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kungskvarnen i Borgvik i Värmland

Kungskvarnen i Borgvik


Hemma i Skåne skulle de regna, så vi styrde kosan norrut till Göteborg och Värmland. Sverige är så olike de Sverige jag bor i, för jag bor i Skåne. Vill åka mer norrut på sommarsemester, men är inte säker på att barnen följer med då...

I natt sover vi på Kungskvarnen i Borgvik. Vi och alla spöken...

Kungskvarnen i Borgvik

Kungskvarnen i Borgvik
Lägg till bildtext

Kommentarer

Populära inlägg