Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Wells i Somerset

Ibland dyker möjligheten upp att resa med jobbet. I måttlig mängd är det trevlig, är det varje vecka som det var för många år sen, så blir man bara urlakad, om resan än bara går till Stockholm. I veckan bar det av till Wells och vi blev så väl omhändertagna av kollogerna där som ville visa oss hela sin fina del av England.

Det kändes som om vi körde runt i introduktionen till "Ett hus på landet" och min i vanliga fall engelska med mer amerikansk brytning fick lite mer skolengelska i klangen. På kvällen åt jag en god curry. Sen reste vi hem och den resan hette duga: nio timmar utan förseningar. Den första flighten Bristol-Amsterdam flög in 30% av tiden, men till ingen nytta mer än mer tid på flygplatsen i väntan på nästa (vilket iofs resulterade i en extra lagrad Goudaost att importera!

Fåglar vid en kyrklig byggnad i Wells
Fåglar vid en kyrklig byggnad i Wells

Prästhus i Wells, Somerset
Prästhus i Wells, Somerset

Europas äldsta gata i Wells, Somerset
Europas äldsta gata sägs det - "gammal som gatan"...

Katedralen i Wells, Somerset
Katedralen i Wells

Fish and chips in Wells, Somerset
"Fish and chips, mate", eller vad de skulle sagt....

Kommentarer

Populära inlägg