Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Årets sista Surfhydda

Hemma på våran gata i stan eller hemma på våran strand i byn, där finns det en kiosk, som är världens mest fantastiska. I alla fall där. Det är som att sitta på Hawaii. Titta på det vackra havet. Äta god mat. Och så vill en sommargranne lägga ned stället. Och som tyvärr gjorde det i söndags.... Vi är många som skrivit under på Facebook för att rädda Surfhyddan. Och nu har det faktiskt seglat upp ett alternativ, som kan bli nog så bra. Vi hoppas på det.

Surfhyddan_1

Surfhyddan_2

Surfhyddan_3

Surfhyddan_4

Surfhyddan_5
Less is more. Och ledsen kanske är no more: om den får vara kvar på något sätt!

Lite lokalnyheter på bloggen!

Kommentarer

  1. Vi saknar bästa stället i stada.... Deras utsikt, vänlighet och cowgirlsallad!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns tomt att bara tänka på att det inte finns kvar, även om regnet ösöser ned just nu.

      Radera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg