Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Frågor med svar

Nä, men dra på trissor. Ett inlägg. Och ett inlägg efter en spark i baken från Nellie minsann. det stämmer att det kanske just nu råder lite blottorka. Ska berätta varför nån gång sen. Det blir en lång cliffhanger kanske. Men för den skarpsynte så står svaret i texten. Eller för den som känner mig och redan vet. Men det är igen större fara på taket. Ingen alls faktiskt. Nog om det.

Svar
En typisk bild som skapar feel-good. Dra lite i reglagen. Förstärk. Tona ned. Överdriv.

Några frågor från Nellie. Eller rättare sagt svar till hennes frågor.

1. När är du som mest lycklig?
När nära och kära är nära. Enkelt svar. Men också när jag lyssnar på skön musik, har en nybryggd kopp kaffe bredvid mig och kreativiteten flödar och jag sitter med Photoshop - se ovan. Det är faktiskt lycka för mig att få hålla på med det. Musiken skulle kunna vara Norah Jones' "Young Blood" eller "The autumn leaves" med Paula Cole, Katie Meluas "If you were a sailboat" eller ständige ettan Depeche Mode och vad som helst med dem. Sen har jag märkt att gammal god 80-talsmusik får mig på gott humör!

2. Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
Kreativ, grymt slitet, men jag tycker att jag är det. Betraktande. Och nyfiken. Sista ordet fick jag fundera på lite, men jag gillar att testa nya saker så jag brukar räkna mig till "Early adopters"-skaran. (Detta sparar jag till en jobbintervju).

3. Vilket är ditt bästa må bra-tips?
Egentligen nummer ett! Träning är också bra. God mat. Fika.

4. Om du bara fick spara ett enda foto du har på din dator (just nu),  vilket skulle det vara? (visa det nedan).
Det ä ett foto på min man och mina barn från i somras. Men det får ni inte se här! Men jag kan beskriva det. Det är tagit hemma i mina föräldrars trädgård, vi sitter och väntar på grillad korv och hamburgare och min son sitter i min mans knä och min dotter kramar om dem båda. Bara några veckor efter att bilden togs, tappade hon sina framtänder och kommer aldrig mer att se sådär liten ut igen. De är glada, avslappnade och nog lyckliga på bilden.

Sen vet jag att jag har även fått två fina awards från Jennica och Therese. Som. Jag. Inte. Svarat. På. Jag ska ta mig i kragen. Man blir ju så glad när någon uppmärksammar ens blogg. För det finns ju så otroligt många att jag skulle kunna spendera en dag med min Reader utan att få allt läst! Lite som en interaktiv tidning.

CS4
Ja, här har ni mig som svarat på frågorna. Utan och med glasögon.

Och så skickar jag den vidare till Åse, Ida, Carola och Kajsa utan att någon koll på deras statistik med följande lätta frågor:

1. Var vill du helst åka på semester just nu?
2. Bästa maträtten att bjuda vänner på?
3. Kommer du köpa leopardkläder i vår? 
4. Vad fick dig att börja blogga?
5. Tror du att du bloggar om fem år?

Med utmärkelsen följer uppdraget att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare. Berätta på din blogg vilka du utnämner och länka till deras bloggar. Skriv på deras bloggar att de fått utmärkelsen av dig. Svara på frågorna du fått av den som gett dig utmärkelsen. Hitta på fem nya frågor till de du nominerar.

Kommentarer

  1. Bra där! Fråga nummer två var tillägnad dig. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt i prick. Omtänksamma människor gillar vi!

      Radera
  2. Tjenixen, kul att läsa dina svar! Och du...stressa inte med min utmaning. Gör den när du vill, om du vill.
    KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg