Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fabriken: barnrum

Höll ju nästan på att glömma bort min nya vana: att göra ett torsdagsFabriksinlägg. Barnrum. Kväll. Mörkt. Då visar vi belysning. Och natten. Inte helt lätt att fotografera utan korn eller oskärpa.

Fabriken-43-ljusslinga
En ljusslinga som jag vann hos Room and serve förra året. Väl använd sen första dagen!

Fabriken-43-tavlor
Två av mina tavlor, den röda i specialversionen av Sverige i rött till min son. Gissa vilken färg min dotter har - dagens svåraste, not. Den andra med planeterna. I vårt hem får bagarens barn bagarens bullar. I mitten Hagedorn-Hagens "skalett".

Fabriken-anglar
Två tantiga men moderna änglar hänger vid min dotters säng och sjunger skräniga sånger och skrämmer bort spöken. Ikväll sjunger de Gang-nam-style, det skrämmer iväg allt.

  Fabriken-43-kanin
Ja, vad säger man. En pimpad lampa. More is more. (Inte jag som pimpat, även m spegeln är min).

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg