Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

En liten räv

Rav Onsdag. Och en liten räv som jag gjort. Vet inte hur jag ska få ihop den till att bli en illustration. Den blir nog bara en räv som det regnar på. Jag har så många bildidéer i huvudet. Vet inte när jag ska få ut dem. Och jag har köpt nya byxor. De satt som de bästa jag nånsin haft. Tänk om det blir så att jag måste byta ut alla mina byxor till denna modell.

En reflektion från mej och ett "hej" till dej som läser min blogg. Jag är så glad för att du tittar in här.

Kommentarer

  1. Jättefin räv :-D

    SvaraRadera
  2. Hej hej! :)

    Vad underbart att hitta byxor som sitter bra! Det är inte det lättaste.... Och en jättefin räv!

    Kram Jennica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg