Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Semesterreflektion

Så här mitt i semestern, avslappnad och slapp, så blev jag lite fundersam. Det är nog summan av att vila: låta tankarna få ta sin tid och en hel del blogginlägg som också handlar om reflektion, livet och vad vi håller på med och egentligen vill hålla på med. Gör jag det jag mest vill? Då syftar jag på min kreativitet och när den mår bäst.

Jag vet ju att ekorrhjulet startar igen om några veckor, även om jag starkt förnekar dess existens. Det är iofs sig bra: att kunna vara "här och nu". Det kanske är dags att göra något stort. Vad vet jag inte än, så länge tid och pengar är begränsande. Vi får se. Ni får se, om ni hänger med! <3 life. Vårt hotell heter så, "Hotel Life".

Bild på utsikt från en av våra minimala balkonger på 1x1 meter vardera.

Kommentarer

Populära inlägg