Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Konsum i Rufina

Förmiddag vid poolen. Barnen räddade insekter som trillat i. Mamma låg i skuggan och tänkte att hon borde vara lika aktiv som pappa som sprang en uppförbackerunda i vindruvsodlingen.

Planen var att stanna vid ett mysigt ställe längs de två milen på vägen till eftermiddagsturen till Florens. Vi kom till Coop i byn! Inte som hemma. Varsin nygjord pizzaslice och söta små minitomater med Coca-light i lekparken mittemot. Det är sånt här oväntat som är härligt med semester.

Så här mycket pizza har jag inte ätit de tre senaste åren. Men det är gott. Och det smakar inte som hemma.


Bilder från mataffären:
Frusen stor bläckfisk
Delikatessdisken med söt lite kille
Fina ostar - synd man inte kan ta med hem!

Kommentarer

Populära inlägg