Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hej!

Ett litet "hej". Semester och ingen större aktivitet här på bloggen. Dels på grund av fint väder, trevliga middagar och sånt. Men även dels för att internet är sönder. Det är som när vattnet är avstängt eller när strömmen har gått, det är för självklart för man använder de alltid ju!

Vår Internetleverantörer ska skicka hit en gubbe som ska försöka lösa det. Tills dess får jag nöja mig med iPhonen eller usb och mannens jobbdator om jag vill göra det lite omständligt.


Bilder:
Tyska moln gör entré i Skåne.
Fyra glada ungar kollar hav.
Graffiti.
Jag i långärmat!

Kommentarer

Populära inlägg