Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Midsommardagen

Midsommardagen

 Man glömde bort att det var lördag idag och inte söndag. Därför kom vi sent till loppisen, som ju är om lördagar och inte söndagar. Säga hej till "fröken" från Kyrkans barntimme, när jag gick där som barn och som sen var fröken när jag gick där med mina barn, ni vet sånt "Öppet hus" för mammalediga. Hon jobbar på loppisen.

Som vanligt fyndade jag. Det är verkligen en känsla att hitta rätt sak. Man kan stå och vrida och vända på fina föremål och fundera på om man ska ha dem eller ej. Då ska man inte köpa. Det ska vara love-at-first, inga tveksamheter. Jag hittade en sån vas idag. Bild kommer. Den ska bara diskas. Den andra är en tavelram. Jag har en idé om att den ska bli nåt annat. Det kommer också bilder på den sen, kanske i en webbshop med - där jag för övrigt har lite rea, kolla längst ned på sidan! 

Jo, vad jag skulle skriva om bilden är att jag tyckte att den blev sådär trendigt tagen uppifrån, men så ser jag att tidningen är upp-och-ned nu! Jaja, sånt händer. Kolla mönstret i glaset!

Det var en skön dag idag! Hoppas ni med haft det!

Kommentarer

  1. Åh, loppis, så himla kul! Jag håller med, det ska inte vara några tveksamheter. :) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg