Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hej från Göteborg

Tre dagar i Göteborg, varav en är kvar och den första gick till bilkörning en eftermiddag i ösösregn.

Här följer fem bilder på 1. Bilfärja till Hönö och Björkö 2. Lyriska barn: krabbfiske, det bästa de vet, mitt finger och en jättebrännmanet eller så är de så stora här 3. Jag i vad min son kallade one-piece, iofs rätt! 4. Klippor. Exotiskt för en skåning 5. Första fyra på Björkö. Sen kom tjugoen till. Vid Fotö, som vi låg i, tre fiskeställen. Och vi hade två spannar om någon tyckte synd om dem.

Imorgon ska vi till barnens stora glädje gå till Artilleriet, som de har längtat! (Orkar/vet/kan inte länka med Blogger-appen, men googla)!

Fint-tack-hej för nu!

Kommentarer

  1. Åh det ser ut som att ni hitta till sommaren! Härligt! Onepiece - vilken galet rolig benämning. Snygg är den också.

    SvaraRadera
  2. Vackra klippor! Det känns väldigt mycket sommar. :) /Nellie

    SvaraRadera
  3. Tänk att barnen äntligen ska få åka till Artilleriet! Hoppas mamma oxå kommer trivas där!;-)
    Hoppas ni hade en fortsatt fin tripp!
    Johanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg