Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Gammal goding i ny färg

Yes-I-do-love-chocolate-svart

Idag hade jag en digital härdsmälta på bloggen. Hu. All text blev med versaler och inlägget låg två gånger. Och Blogger tjatade om en div-tag som jag inte hittade! Så går det när man tror att man behärskar html så bra att man inte behöver säkerhetskopiera... Där fick jag. Nästa gång är det någon som tar kopia innan jag sätter igång. Jag hann allt bli lite svettig! Kära blogg, jag vill ju att du ska må bra!!

En nyhet så färsk att jag inte hunnit lägga den i webbshoppen än: som egentligen är en gammal goding i ny färg: Yes. I do. Däremot ligger den på begäran i min butik på Signerat.se. I skrivande stund ligger den först av alla produkter. Det känns bra när man har den platsen. :)
Have a look: here.

Kommentarer

  1. Så fin den blev i svart. En enkel uppdatering av ett genialt motiv :)

    SvaraRadera
  2. Du borde gör en med cupcakes också! :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg