Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Taste-test på Etsy.com

Spår

Vad vill jag säga med den här bilden då? Inget speciellt faktiskt. Satt bara och testade lite saker med min vän Photoshop. Gillade de olika spåren i snön och det gamla tegelhuset.

Surfade runt på Etsy och där har de ett Taste-test. Man får sex bilder på saker att titta på och välja ut den man gillar bäst. Så gör man så ett par gånger, sen har Etsy förstått ens smak och genererar en lista på saker som borde falla just mej i smaken. Och det gjorde det! Imponerande! Här är min "smaklista". Testa själv: här. Mycket vill-ha i grönt och blått med ugglor och handtecknat med finurliga meddelanden och vackra oregelbundna men ändå ordningssamma mönster. Och blommor och fåglar och fjärilar och stiliserade bilder. Ja, du vet, du som kanske känner mig.
 
Ha en trevlig helg - var du än är. :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg