Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bilder och bokstäver

Kanaltornet

Vissa dagar flödar texten. Andra dagar flödar bildidéerna. Idag är en sådan, när den ena bildidéen efter den andra hoppar fram framför de vanliga tankarna som ett äkta pop-up-fönster. Skillnaden är att dessa stör dock inte. Hoppas jag hittar tiden att förverkligar och avsluta dem inom de närmsta dagarna så att du kan få se dem!

Bilderna jag bjuder på ikväll är redan gjorda, varav den ena är ett lokalt motiv som just nu hänger på Märtas: kanaltornet i Falsterbokanalen. Det andra: trädet växer på Mallorca och fåglarna kommer från Malmö och den finns här under "Konstbilder"!

Tree

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg