Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Träning

2135

Två mil på cykel på 48:49 idag och sen lite "skrot", inte så tungt skrot, för jag är inte så stark, men ändå. Det är verkligen skönt att träna. I tisdags sprang jag iForm-loppet med målet under en timme och tiden blev 59:02. Och ändå tänker jag att jag borde nog kunna ha sprungit ännu snabbare. Två inte så väldans bra bilder 200 meter innan mål "lånade" (jag till vänster) från MalmöTime.se . Där hittade jag att Volbeat spelar på Malmö Arena i höst. Folk blir förvånade när jag säger att jag gillar dem. Ser jag så snäll ut att jag inte skulle kunna gilla hårda gitarrer? Vill du följa med?

Kommentarer

  1. Åh, jag blir så imponerad av att du springer en mil. Heja dej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg