Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Orm

Simmande-orm

Det är intensivt att vara på resande fot, även om resan i sig är avkopplande. Först konferens i fyra dagar, sen packa om väskan och iväg igen. I helgen har vi varit Blekinge med och hos goda vänner i stuga och låtsat att vi fortfarande hade semester. För det hade vi. I två dagar.

Det var verkligen ljuvligt att ta en tur med båten. Vi mötte en orm i vattnet. Undrar vart han var på väg. Han kanske tyckte det såg lika inbjudande ut med en egen ö som vi?

Kommentarer

  1. Blekinge skärgård är underbar men bläääh för ormar i vattnet...
    Nu börjar tydligen alla jobba igen? Skööönt att vara pensionär!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, 47 veckor till nästa sommarledighet... Men man ska ju inte längta livet ur sej, snart är härliga hösten hör!

    SvaraRadera
  3. Var det en snok eller en huggorm? Ormar är rätt fina ändå, men jag vill inte möta några när jag badar!

    SvaraRadera
  4. Orm i vattnet?! Inte så att jag gärna skulle vilja möta en stor fisk i vattnet, men en orm skulle nog få mitt hjärta att stanna! Tycker att det är så otroligt obehagligt med ormar annars också, men i vattnet.. ännu sämre!

    En fortsatt trevlig helg på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg