Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Runningar

Vårbukett


Då var det fredag igen. Varför går tiden fort när man har roligt? Eller upplevs som om den gjorde det? Man vill ju leva länge, ska man ha trist för att uppleva att man levt länge? Nä, så är det nog inte, men måndagarna verkar vara fler än fredagarna.

Titta så kul man kan ha med cirklar. Idag blev bilden en virtuell bukett vårblommor. Till dej. Trevlig helg!

("Running" är cirkel på skånska eller används det norrut också?)

Kommentarer

  1. En sån fin bukett tar jag gärna emot. :-) Visst är det läskigt så fort tiden går... Fast jag vet inte om det skulle vara värt att har tråkigt för att bromsa farten lite...

    Trevlig helg!

    Sv: Varsågod. Jag hjälper så gärna folk att göra av med pengar. En av mina främsta kunskaper. :-)

    SvaraRadera
  2. Det var en fin vårbukett! Tiden ja, den är ett under.

    Ha en go lördag!/Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Runding har jag nog hört tror jag... Jag hade en sådan där med små kugghjul till att göra mönster med när jag var liten. Kul!

    SvaraRadera
  4. Detta var vad jag menade, typ :-)
    http://www.blaelefant.se/product.asp?product=6875

    SvaraRadera
  5. Tack!

    :D

    Hoppas ni får en solig söndag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg