Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kreativa ettor och nollor

Kreativ kväll

Kvällarna brukar vara bäst att kreera bilder på. Ibland undrar jag varför jag är kreativ och undrar om det jag svarar folk när de frågar var jag får inspiration och idéer från är sant. Jag brukar känna att jag faktiskt inte riktigt kan svara på det, för jag vet inte, den bara kommer. Det är en känsla som jag sätter färg på istället för ord. Sen ser jag mig själv mer som en logisk/matematisk typ vilket vid första eftertanke är raka motsatsen til vad kreativitet/konstnärligt skapade innebär.

Men jag har kommit fram till att mitt verktyg för skapande, Photoshop, egentligen bygger på logik och många steg som är beroende av varandra, som ett kemiskt experiment.

Bild: kvällens känsla igår in da shop.
Snart händer det grejor, både på söndag och lite senare, så stay tuned.

Kommentarer

  1. Åååe, vilken läcker bild. Tänk om jag kunde ha åtminstone lite sån talang, men icke.

    Trevlig helg på er.

    SvaraRadera
  2. Tack kära du och desamma till dej. Dina bilder går ju itne av för hackor inte! Annars finns det en bloggshop jag kan tipsa om ;)

    SvaraRadera
  3. Å, den där gillar jag verkligen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg