Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hemma

Vab

Vilken slappedag, mysbyxorna gör att jag känner mig sjuk själv också. Vab-dag idag med en febrig tösabit. En strid ström av latte rinner nedför stupen medan TV:n skvalar otecknade Pinocchio (vilken godtrogen kille han var) och nu tecknade Aladdin. Latten är med vispgrädde enligt bästa lchf-manéer. Det är så gott. Tyvärr har minstingen inte samma aptit: fyra makaroner till lunch.

Igår fick jag gjort något vi tänkte göra länge, länge: hänga tavlor. Vet inte om det blev helt bra, men de får hänga till sig och kanske fler tavlor kommer upp. Jag har ju läst så många olika tips och artiklar om hur man hänger dem bäst. Jag körde på jämn-underlinje-tipset. Den stora svarta har hängt där ett tag, så jag utgick från den. De två stiliserade bladen på växter fyndade jag för en euro styck förra våren på en bakgata i Rom, sånt som egentligen bara händer dem man läser om.

Ljusstakarna från Iittala är en bröllopspresent och jag gillar dem mycket. Påminner om två isblock. Lavastenen bredvid är handplockad på Teneriffa (haha, det här stycket lät ju nästan som en artikel ur skönaste heminredningstidningen).

Så klickade jag hem en Rykiel-tröja, den där med kronan och fem diamanter på. Och nu sover lilla tösabiten.

Kommentarer

  1. Får nog testa den där lchf-metoden, får läsa på lite först... Har du nåt tips på var så mottages det gärna! Kul sätt ni hängt tavlor, just nu har vi nästan inga tavlor uppe...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg