Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sveriges äldsta samtalsämne

IngeTö

I fredags körde jag till jobbet, tvättade vindrutan. Men det gråa var kvar.
Idag vitt igen. Hellre vitt än grått.

För ett år sen på dagen (nä, det var för bra för att vara sant, minus en dag) tog jag den här bilden, lite tö och mycket snö då med.

Är det nåt fel på vädret? Det som vi alltid brukar prata om?

Apropå det, så är den här låten så bra. Speciellt 50-11:e gången man hör den.

Kommentarer

  1. Min arbetskamrat med turkiskt ursprung brukar le ett litet inåtvändt leende när hon hör oss andra prata väder. Typiskt svenskt, säger hon. Jag som alltid trott det var typiskt brittiskt! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg