Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens

Caffe latte day

Godast: Keso med vispgrädde, jag kör lchf och är inne på dag 28, det funkar hur bra som helst!

Gladast: Vet inte vem som är gladast idag. Är du glad? Varför är du det? Även du som inte brukar kommentera får gärna göra det! Jag är glad för att jag ska sätta mig på ett av favoritcaféen och sortera bildidéer på lunchen = feel-good-mode brukar infinna sig då.

Design: I veckan ändrade vi vårt morgontidningsabonnemang till "fredag till söndag"-prenumeration. Hinner inte läsa den ordentligt på vardagarna och en bonus är att mer än halverat tidningskräpet som ska bäras iväg till återvinning. Och igår kom nyheten: iPad. Jag älskar smart design. Å snygg. Frågan är bara när man kan köpa sin jätte-iPhone för hemmabruk. Man måste kanske köpa två: " - Kan du skicka B-delen?".

Kläder och väder: I morse hade jag så många lager på mig att jag knappt fick på jackan... Men jag gillar vintern. Jag gillar också när det är lite katastrofväder: man känner att man lever! Man ska dock vet att alla klarar sig och är hemma i boet. (Jag körde och sladdade lite med bilen igår på "säker vägsträcka" på landet).

Länk: Flickr. En fantastisk källa till inspiration. Klicka på en bild och se vart den leder dig via andra bilder!

Bilder: Coffee? Tea? More tea? Den finns i alla färger.

Kommentarer

Populära inlägg