Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Blue Christmas

Vinterträd

Jag har bara två flätor a la Pippi-style ett fåtal gånger om året. Idag är en sådan: praktiskt när man ska ut och leka i snön. Nu står julgodis och Herman-kakabak på söndagens absolut otighta schema.

Kommentarer

  1. Det verkar ha stått julgodis på schemat i vart och vartannat hus i helgen. Mums! Härligt med lite äkta vinterväder också. :-)

    SvaraRadera
  2. I helgen fick jag den stora äran att handla klappar medan mannen var på stora backen för pulkaåkning... vet inte riktigt vem som drog turlotten... En dag kvar att jobba nu skönt!

    Njut av julen! Åse

    SvaraRadera
  3. En riktigt skön julhelg önskar jag dig och din familj! / Nilla *<|:-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg