Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tuppen

Hej måndag

Varje helg väcker min dotter mig klockan 7.11 pip. Jag vill sova vidare.
Varje vardag väcker jag henne ungefär samma tid. Hon vill sova vidare.
November är verkligen en tröttmånad. Kuckeli-ku, för tidigar mornar säger jag bu!

Kommentarer

  1. Verkligen träffande... Visst är det sådär. det är som om de känner på sig att det är helg och att det är bäst att vakna tidigt... :-) Fast :-( Härlig illustration.

    Visst är Ebba lik sin mor. Läskigt lik faktiskt... Hoppas att det går bra för henne ändå... ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, Malin, då har hon ju alla förutsättningar för att det ska gå bra ju!!

    SvaraRadera
  3. Herregud, 7.11 är ju rena sovmorgonen!!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen svårare att gå upp under vintern. Håller med helt och hållet. fast nu kommer snart December som vi kan ljusa upp med lite juleljus.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg