Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Söndagsdagis

Söndagsdagis


Min man har varit bortrest i helgen och det känns emellanåt som om vi har fler barn än två när man är med dem 60/60/24/7.

Kommentarer

  1. Kajsa: Han kom nyss hem. Pfhiu! Pax för soffan.

    SvaraRadera
  2. Ett gäng sjulingar och ett gäng fyrlingar, ja det verkar något arbetsamt ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja eller hur? Dom pratar ju så mkt. Mina pratar HELA tiden.
    Antingen är dom glada o pratar högt och glatt eller så är dom arga på mig/varann och skäller. Högt så klart.

    Sen så kommer maken hem o man åker bort o vilar upp sig. Efter 1 timme saknar man deras ljuvliga röster och prat. Man ringer dom o vill bara åka hem när man hör deras glada prat. ;)

    Skönt att din man är tillbaks iaf.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  4. En igenkännande känlsa det där! Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  5. Anna-Karin: Men det var skönt att släppa ut dem på grönbete ett tag! Både för dem och mig. :)

    Ann: Visst är det skönt att höra att andra har det likadant?! Och visst är det så att åker man iväg, så vill man bara hem igen. Knasigt som man är.

    HUSnrNIO: Tackdetsamma till dej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg