Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Villa, vovve...

VVB
Igår hände det igen. Jag trodde att ALLA våra 25000 bilder var borta och att ingen av back-up:erna fungerade. Medan min ingifte tekniker satt och svettades fick jag gå och lägga mig på sängen. Då blev de så där som en film igen: alla bildena spelades upp på näthinnan och åkte sedan vidare till minnenas papperskorg. Stackars barnen; de får aldrig se hur de såg ut när de var små, eller mindre. Bilderna gick att locka fram ur hårddiskens förträngda minne.

Men sen å andra sidan, så har jag ju inte 25000 bilder från min barndom... Tänk en bokhylla med 250 fotoalbum + min mans bilder + barnens. Nä, tur ändå att de är i datorn nuförtiden!

Inatt vaknade jag och låg vaken en timme, fast jag visste att faran var över, och våndades över vad som kunde ha hänt. Inte så likt mig, men på natten blir farligheter större. När jag väl somnade, drömde jag att hela familjen gick upp pigga som aldrig förr klockan fem och åt en lång, lugn frukost innan jobb å dagis. Drömde ja. Men en sanning ovan (med en liten modifikation, vår hund är en katt): Villa, vovve och bilringar: de kommer smygande precis som små räntehöjnigar.

Kommentarer

  1. Vilken fruktansvärd mardröm...om fotona hade försvunnit!

    SvaraRadera
  2. Huu! Jag får stora självan nu som inte har någon backup på fotona, måste ordna snarast. Här hemma har en av våra datorer klappat ihop men inte den med foton i. Tur att det löste sig för er.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg