Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Egentid

Egen

Ge mig en timmes egentid då och då och jag är återställd till mitt normala jag. Jag behöver inte sova under den timmen. Däremot behöver jag vara själv, fundera lite, sortera tankar och kanske rita lite.

Idag blir det nog egentid i form av att prova den här ljuvliga klänningen från Kappahl och sen en ekologisk kaffe hos Barista. Det är ju snart jul och kalas - motiveringen till eventuellt klänningsinköp - och kaffet med motiveringen att idag är det stora Fair Trade fikapausen. Det blir win-win-win med bara en förlorare: min man som annars skulle fått rikskupongerna jag fikar för till sin lunch....

Kommentarer

  1. Håller med. Behöver inte mycket egen tid - men en timme då och då för att ladda batterier och tanka energi är nödvändigt. Sova bort den timmen kommer inte på fråga. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg