Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

I skuggan

skuggan

Sommaren bara brer ut sig mer och mer och man får gå in för att svalka sig. Det känns som utlandet med varma briser och lunch i skuggan. Dock brisade det så mycket att ruccolan blåste av tallriken. Jag älskar dessa luncher med en paus från allt, när jag bara sitter och kollar på folk och inte pratar med någon, bara tänker. Då brukar det komma bra idéer, kanske inte direkt, men de föds då. Och ett nytt nummer av Living etc på det och lunchen är fulländad. Men sen å andra sidan så kan en lunch i gott sällskap kan vara minst lika givande. Som igår!

Bild på Filip som gärna slappar i skuggan under blåregnsdjungeln en sommardag.

Kommentarer

  1. Bris var ordet. Rejält också! Ser fram emot lugnare dagar. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild!
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  3. Malin: Starkbrist eller snarare sommarstorm!

    Nilla. Tack och detsamma till dej, men ikväll då!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg