Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tisdag

tisdag_tisdag

Den här bilden hade kunnat vara tagen en tisdag. Dagens tisdagstema är just tisdag.

Kommentarer

  1. helt makalös bild, jag älskar den!

    SvaraRadera
  2. En mycket vacker bild. Grattis.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med din tisdag!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin bild! Det är något särskilt sött med kattnosar! Man kan riktigt se hur den luktar. :-)

    SvaraRadera
  5. Fin och lite oväntad bild! Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Verkligen fin bild Caroline!

    SvaraRadera
  7. Underbar bild, önskar att du kunde fota mina katter:)

    SvaraRadera
  8. Vad fin bild! Katten är jättesöt!

    SvaraRadera
  9. Vera & Kadermo: Kul ni gillar den! Den ser lite tokig ut tycker jag.


    Karoleen: Tack detsamma till dig, men med onsdagen då!

    Malin: Ja, men den föll honom inte i smaken.

    Hanna: Ja, den är lite speciell, egentligen skulle jag bara fotografera majrovan eller vad de tnu är för grönsak, har glömt!

    A-K: Tror du Nancy gillat grönskaen ;)?

    Viveka: Som sagt, det kan jag göra om du vill!

    Sara: Tack säger jag och katten Filip tackar för komplimangen!

    SvaraRadera
  10. Du är verkligen en fantastisk fotograf.

    SvaraRadera
  11. Tack Kajsa, vad glad jag blir för snälla ord!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg