Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Framtiden

undo

Det bästa vårtecknet (framtid 1) just nu är att vi blev bjudna på grillat till middagen idag! Eller det kanske mer är ett sommartecken.

För sent för en film, men för tidigt för läggdags. Då blev det lite YouTube på TV:n. Mina gamla favoriter Pet Shop Boys har släppt en ny singel och jag ser fram emot hela albumet (framtid 2)! Min man frågade mig hur många idéer jag fick nu, medan vi tittade på videon till Love etc. Så många att jag inte kunde blinka. Se själv och njut (sist i inlägget)!

Sen funderade jag på att när man söker på Röyksopp på YouTube, kommer alternativen snabbt att sållas ut med tanke på den ovanliga stavningen. Om man vill starta ett nytt företag, väljer man företagets namn då med tanke på om domänen finns ledig? Är det så man kommer att sticka ut och försöka profilera sig i framtiden: hur pass sökbar man är? (framtid 3)

På seminariet i veckan på Webbdagarna, pratades det mycket om hur alla våra devices blir en självklar integrerad med livet själv. Ingen nyhet i sig, men intressant att lyssna på diskussionen. Då föddes den här bilden ovan i mina tankar. Har du själv tänkt "undo" om en händelse irl eller hur bra det hade varit att ha en sökfunktion som kunde leta upp ett par försvunna bilnycklar?

Ett annat klipp där Clintan sjunger själv till sin egen film Grand Turino. Hesare än så här blir det inte. Men här, PSB:

Kommentarer

Populära inlägg