Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Earth Hour

Earth_hour

Det är väl inte många som missat att det är Earth Hour på lördag. Hoppas det leder till Earth Always med lite mer måttfullhet. Tur att det inte är Melodifestivalen på lördag. Förra året släckte vi alla lampor, men lät faktiskt TV:n vara på. Likadant blir det på lördag antar jag. Eller så trycker vi även på Off på TV:n och tar fram värmeljusen och sällskapsspelet. Och godisskålen. Hur gör du?

Om bilden: när jag tog bilden kom båda mina barn och försökta släcka lågan med strömbrytaren! Lampfoten är från min mormor och jag tycker den är så fin, även utan skärm som ljusstake. De andra bilderna kommer från Earth Hour på Flickr.

Kommentarer

  1. Jag ska också vara med såklart! Det blir nog till att släcka ned och tända ljus. Bara ha det mysigt helt enkelt!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att barnen sover så att vi kan släcka överallt och tända ljus. Finns viss risk för att TV-n är på. :-)

    SvaraRadera
  3. Vi släcker nog. Jag har goda vänner på besök från Småland, så kvällen kommer att handla om god plockmat, vin och mycket prat. Och till det passar ju tända ljus och eld i öppna spisen mycket bra!

    SvaraRadera
  4. Fast det är ju Robinson på lördag om nu någon tittar på det, jag står gärna över. Kul idé att använda den fina gamla lampan som ljusstake.

    SvaraRadera
  5. Det blir nog mysigt i stugona runtom i världen med tända ljus.

    Trevlig helg till er alla!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg