Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bebisar och stora barn

bttfl

Idag har jag även nyttjat Blocket. Sålt en barnvagn, en som min dotter haft på dagis att sova i. Nu har vi bara en sulky som ligger och skakar i bagaget i bilen och används allt mer sällan och då mest till väskor, jackor och påsar. Moppe nästa. Nu är jag en av de där som säger till nyblivna mammor: "Det går så fort". Eller gör det det? När jag tittar på bebisar känns det som om mina barn alltid varit den storleken de är nu och inte 51 och 50 centimeter små. Och att jag kunnat hålla en bebis utan kramp i armarna? Då känns det inte som om tiden går fort. Det känns som om barnen alltid varit hos oss. Vad gjorde vi innan? Bloggade gjorde jag i alla fall inte på ledig tid. Läste att bloggandet som företeelse kommer att vara på väg bort kring 2025. Då har jag nog gjort mitt tiotusende inlägg och tröttnat kanske. Jaha, det var det jag tänkte på just nu.

Dagens bild: Hus från Trondheim i kvadrat.

Kommentarer

Populära inlägg