Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Lovat mig själv i år

IMG_6739

I år har jag faktiskt ett nyårsslöfte. Det är på tiden. Jag ska börja träna. Inte så ovanligt löfte. Det har inte hänt, mer än två knapra försök till joggingrundor, sen innan jag blev gravid med vårt första barn för snart sex år sedan! Argumentet att träningkort är dyrt håller inte, eftersom jobbet betalar kortet. Så jag kanske till och med idag åker och drar det ena kortet för att få ännu ett kort. Så är det är dags att damma av vågen, för målet är minus fyra kilo!

Jag känner faktiskt en slags oväntad energi inför det nya året. Jag har ibland tendens att behöva en spark i baken för att komma igång med saker. I alla fall saker jag inte tycker är jätteroligt, för blogga är det ingen som behöver tjata på mig att göra (glöm inte autoMATtanten med thailändskt och sallad som bonus denna veckan! :) )! Nu ska saker och ting bli gjorda!

Årets första tisdagstema är just nyårslöften.


Uppdatering: Jaha, vilken koll jag har på dagarna. Hm, det är ju fredag idag... Hur kunde jag tro det var tisdag?! Ett bevis på att jag tagit ledigt ialla fall!

Kommentarer

Populära inlägg