Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Klapptips i liten skala

boule

Om du vill få ett annorlunda nyhetsbrev som lämnar dig med uppåtpekande mungipor, så kan jag tipsa om Frank Forms nyhetsbrev. De har förvarnat om att tömma mailboxen inför decembers nyhetsbrevsflöde och idag damp det ned ett där jag i deras webbshop kunde hitta stora glasen ovan. Det ovanliga med dem är att det i botten finns en lins, så man kan använda dem som kikare: "Blir bara roligare ju längre kvällen lider".

Nyhetsbrev är kul, men kan vara stressande om de blir för många. Indiska tipsade om volang-T-shirten. Kan vara rätt cool till jeans. Därifrån kommer röda kulan också. Två blommor att sätta i håret eller på koftan från H&M. Jag såg på H&M:s hemsida att de använt en fyra, fem blommor samtidigt som en stor brosch. Rätt snyggt faktiskt. Och Frank tipsade återigen om en väska, en svart sak i skinn med måtten 36,5x45x14cm. Numera tittar jag bara på väskor :), min väska är på väg, jag följer den via UPS:s hemsida, just nu är den i Barking i London och på tisdag beräknas den komma hem. Aahhhrrrh, länge!

boules
hm_indiska_frank_form

Jag tackar för lånandet av bilderna.

Kommentarer

Populära inlägg