Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tjuvlyssnat

tjyvlyssnat

Måndagar har börjat bli funderardagar med avsaknad av den riktiga inspirationen. Bästa boten på det är en inte-ta-med-latte på lunchen, idéblocket och i feel-good-betraktar-mode i sinnet. Idéerna satte igång att flöda och jag fångade upp dem och strukturerade dem. Fika själv, är den bästa idéinjektionen och ibland extra behövligt efter en umgängeshelg.

Ibland gör jag något halvt förbjudet. Sitter och halvlyssnar på andras konversationer. Jag tittar inte, men öronen hör ju ändå. Jag är egentligen inte intresserad av personerna i sig och deras privatliv. Det är bara intressant att höra andras tankar i ord. Idag hörde jag om en tjej som kunde röka sin egen fisk hon fångat. Det är väl därför jag gillar att läsa bloggar också, men där är personerna intressanta också efter ett tag när man lärt känna dem eller dem de vill vara på nätet :-). Undrar om mina vänner tycker att jag är lik min blogg. Men med tanke på tjyvlyssning så är det ju å andra sidan svårt att undgå på ett litet café med borden tätt.

Om ett tag skrattar jag nog åt mina tafatta försök att styla till texten, som är lättare - eller "lättare" - i Illustrator än i Photoshop. Men alla är vi barn i början och jag är en en vecka gammal Illustrator-bebis.

Lite musik? Christian Kjellvander.

Kommentarer

  1. Hihi, jag brukar oxå "tjuvlyssna" på andra med jämna mellanrum, ibland på bussen eller i kön till kassan eller som du säger när man sitter på ett litet trångt fik är det ju svårt att inte göra det....

    SvaraRadera
  2. Då har du gjort bilden i Illustrator alltså. Jag är imponerad. Du är jätteduktig tycker jag. Jag drar mig fortfarande för att sätta igång. Förresten så tjuvlyssnar jag alltid, jag tycker det är intressant att få inblickar i människors liv. Jag roar mig med att försöka förstå sammanhang och tänka mig deras liv (men jag är lite knäpp här tycker min man. Han bryr sig inte alls om vad andra säger)

    SvaraRadera
  3. Heja! Alla barn i början. Du har helt klart talang för detta.

    SvaraRadera
  4. Angelina: Nu kommer vi säkert göra det ännu mer efter att man "diskuterat" ämnet :)

    Petra: :) Precis så gör jag med, undrar hur de har det. Samma som på semester, man betraktar samma människor på hotellet en vecka och till slut känner man dem efter att ha iakttagit dem men utan att ha sagt ett ord till dem mer än kanske godmorgon.

    Weronica: Tack för hejaropen! Jag gillar kortkommandon, men de är annorlunda i Illustrator, så där sittar jag och trycker och får fram massa konstiga funktioner.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg