Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Återanvända bilder

happy_monday_illustration

Inspirationen ligger kvar i sängen idag och jag tackar Nilla för den svartvita temaveckan, så att jag visste vad jag skulle blogga om idag, för behovet finns där även om inte inspirationen gör det! Idag blir det en återanvänd bild: gamla äpplen blev nya äpplen med höstbakgrund. Och en återkommande liten figur: fågeln.

Dagens nedlagda byte heter ett par svarta jeans att ha innanför stövlarna. Jag har ett par tighta jeans som vissa dagar i månaden känns mera som en gördel än ett par byxor. Så var det problemet löst. Sa jag problem?

fyrkantigt_trad

Kommentarer

Populära inlägg