Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ännu en fundering

reklam

I morse fick min dotter, som sagt snart 3-år, för sig att hon inte skulle gå och kissa på morgonen. Jag berättade att det gör alla människor. Svaret? Jo:

- "Nähä, inte dom i reklamen".

Bild: Det är jag, med skor och öron, tolkad av min son.

Kommentarer

  1. :-) Vilken fin teckning! Sådär fin så att andra tycker det och inte bara mamma för att det är det egna barnets teckning.

    SvaraRadera
  2. Den här får nog föräras en egen ram, vid mitt nattygsbord kanske.

    SvaraRadera
  3. JÄttesnyggt! (har du stora öron förresten, det ser inte ut så :)?

    SvaraRadera
  4. Klok dotter, som redan genomskådat reklamen och förstått att där är folk inte på riktigt...

    Bedårande teckning, för övrigt!

    SvaraRadera
  5. Hi hi, va rolig hon är, och vilken urgullig liten teckning...jag bara älskar barnteckningar!

    SvaraRadera
  6. Jessika: Japp, det är mina nya höstskor..

    Petra: Nix, det har jag inte, inte än i alla fall, för de lär ju växa med åren har jag hört.

    Kajsa: :-) och spöken finns "bara på låtsas och på TV".

    Infing: Fick en teckning till idag, idag hade gubben krona, men inga skor och var en prins.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg