Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hemklickat

pendants

På både Signerat.se och Etsy.com finns det hur mycket fint handgjort som helst. Jag har klickat hem dessa tre hängena + en kulkedja Mark & Stefanis HomeStudio. De får fem stjärnor av mig. Mönstren påminner om stilen jag gillar att jobba mest med i Photoshop när det gäller grafiska element. Jag har även lagt upp några egna bilder som finns for sale här och har ett par nya delvis i datorn och delvis i tankarna.Lite spännande att se om någon gillar dem :-).

En coola grafisk form jag gillar är Bo Lundbergs stilsäkra bilder som du kan titta på på woo.se.

Det var allt för idag, efter fredagens arbetsdag hägrar fyra veckors semester, men från bloggen tar jag aldrig semester. Jag har just hämtat ut min nya mobil på "posten" och tänkte sysselsätta mig med att ställa in så att det går att mobilblogga med den med, så att jag kan rapportera från landet av ost och vin nästa vecka.

Ha en skön helg!

Kommentarer

  1. Jag har varit på väg länge att köpa liknande hängen. Fin fina!

    SvaraRadera
  2. vill du följa med på Liselott Westerlunds visning under sthlm fashion week. Visningen är imorgon kl 15.00!!!
    Jag har en biljett över och letar sällskap.

    kramar maja/leia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg