Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hemmasnickrat

Jag är i sytagen nu. Maskinen går på högvarv när barnen somnat och mannen är ute och snickrar trädäck. Det är väl så det ska vara, mannen snickrar och kvinnan syr?

sommarklanningar

Två kommande projekt är en klänning och en strandväska. Jag gillar att blanda tyger med olika mönster, men samma nyanser. Har ett mönster på en tunika som är lite stor runt bysten och midjan. Jag vill inte att någon ens ska tänka tanken att det skulle vara en tredje på gång, för det är det inte, även om man blir lite sugen varje gång man träffar en liten bebis. Så kom jag på att man kan sy smock. Efter lite googlande vet jag nu att man syr med gummibandsundertråd. Tack Mina pyssel för det.

Då är det dags att lära sig att behärska den konsten ikväll. Eller imorgon. För ikväll ska vi på kalas där det kommer att bjudas på kakor tills även mitt lilla kakmonster till son storknar. Om du funderar på om smock är något som delas ut av arga norrlänningar som slukar slutet av ordet, så är det rynkorna på dessa fina orange och gröna klänningarna på bilden.

Kommentarer

  1. Ah du ska sy själv alltså! Då måste du visa resultatet sedan ;)

    SvaraRadera
  2. Så fin den gröna var! Ser mycket finare ut här på din sida än när jag tittar på HM av någon konstig anledning.
    Min nya filosofi har blivit "klänningar kan man aldrig ha för många av". Lycka till med syprojektet!

    SvaraRadera
  3. Bilder kommer inom kort Jessica!

    Petra: Det tycker faktiskt jag mer dtror jag, den försvinner lite p åHM:s hemsida.
    Kan inte ha för många väskor heller... :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg