Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bikiniprovning avklarad

bikini


Då var det gjort. Årets prövning i provrummet: jag har varit och provat bikini. Framför provrumsspegeln i ljuset från lysrör gissar jag att det är få som är helt nöjda med vad det ser. Jag hör inte till dem (få nöjda). Jag hittade dock ett par svarta briefs som det kallas som passar till en överdel jag har hemma, inte så olik den här ovan. Efter amningens glada dagar kan jag pensionera en överdel jag faktiskt gillar till både färg ch form men ej size:n längre eller ska jag kanske först testa att ge den en krympande omgång i torktumlaren? Allt ser i alla fall bättre ut genom ett par solglasögon plus att man känner sig lite coolare med dem på.

På Stadium - som för övrigt bytt logotyp till bokstäver som ser ut som pjäxor - finns ett stort utbud och äntligt kan man köpa bara den ena eller den andra delen. Och idag visar kvicksilvret 23 grader. Det är sommar!

Handdukshög från Himla.

Kommentarer

  1. Jag premiärsolade i bikini igår ;) Huga så man ser ut innan man får lite färg...

    SvaraRadera
  2. jag får panik av att ha bikini, prova bikini...ja av bikinisar helt enkelt:)

    men jag gillar stadium....de har sunda modeller och det är alltid bäst när man kan köpa separata delar....hur många har eg samma stl på över och underdel?


    kramar å ha en solig dag

    SvaraRadera
  3. snygg bikini :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg