Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Utmaning antagen

tre

Jag fick en utmaning från Petra och det var lite kul att tänka till. Resultatet ser du här:

TRE namn jag går under:
  • Caroline, japp, så heter jag även irl.
  • Ninni, skulle släkten säga nåt annat hör jag det inte.
  • Pinsan, ibland när mina föräldrar nog önskar att vi barn inte blivit så stora så snabbt.

TRE saker som skrämmer mig:

  • Klimatförändringar
  • Barnamördare
  • Stora hundar

TRE saker jag har på mig:

  • Hemmagjort halsband av pärlor och sidenband
  • Ljusa byxor med dagsfärska mjölkfläckar om jag trodde jag fått bort, tack min kära lilla dotter. Humöret har du ärvt från någon, ja.
  • En kortärmad blus jag strök igår som jag glömt jag hade - köpte den som jobbsökarblus och ja, det gav resultat.

TRE sanningar:

  • Det blir aldrig som man har tänkt sig, men det blir bra ändå. Del ett från min gammelmormor och del två har jag lagt till.
  • Vår planet klarar sig bättre utan människan eller mankind, visst är det ett vackert ord?
  • Jag är inte så ordningsam som jag tror.

TRE saker jag verkligen vill ha:

  • Mer kläder, mer, mer, mer, kan inte få nog (överkonsumtion går inte ihop med klimattänk, jag vet).
  • En kristallkrona i vardagsrummet. Kampanj där hemma pågår.
  • Förmågan att äta gott och mycket och ändå hålla vikten och tid att laga god mat med lugna barn. Det blev nästan fyra saker.

TRE personer jag utmanar:
Solrosfrö-Jessica
Ann i Thailand
Tankebubbel-Nilla

Kommentarer

  1. Kul! Jag antar och återkommer ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska skriva ihop någonting tills fredag eller lördag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg