Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Trädäck i trädgården

meandi

Som jag längtar tills vi kan sitta på trädäcket utanför huset och fika i solskenet! Först ska trädäcket dock byggas. Det är en viss känsla med trädäck, som man inte får med sten, tycker jag. Tror det är känslan av att befinna sig på en ö i trädgården och att man kan sitta direkt på det utan att bli kall. Vi byggde ett i förra huset, så nu vet vi trixen för att få till det där lilla extra!
- Tipset är att inte göra ett fyrkantigt däck med alla brädor i samma riktning,
utan att bryta upp det och låta vissa partier gå 90 grader emot förra partiet.
- Kanske också göra nivåskillnader.
- Och fälla in små små spotlights.

Kanske sitter vi där i våra Me & I-kläder som jag kanske beställer på partyt jag kanske ska gå på. Där är inga pappakläder med i collaget, de kläderna är kanske inte riktigt hans stil.

Idag cyklade jag utan vantar på lunchen - den ena handen var dock varmare än den andra av den varma chai latten... - och virade halsduken ett varv mindre runt halsen och konstaterade att det minsann är knoppar på många buskar. Våren klarar det nog i år med!

Norrsken från Wikipedia.

Kommentarer

  1. Trädäck...sol...
    Härligt! Här sitter vi i regnet och dimman :) Men semester är ju ändå semester eller hur?

    SvaraRadera
  2. Precis, hoppas ni har det mysigt i alla fall och att du får vila ut lite!

    SvaraRadera
  3. Jag beställde den där rosa till mig själv och dottern... :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det kan vara lite kul att ha samma faktiskt! Har du fått dina L&B-kläder än?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg