Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Freizeit

muffinsvaskan

När klockan är mellan nio och elva på kvällen börjar min fria tid. På helgen är det familjens fria tid, men på kvällen är det min fria tid. För det mesta hittar ni mig i fåtöljen bredvid mannens fåtölj (med honom i) eller vid skrivbordet. Förra veckan sydde jag en väska. Köpte en annan väska på semestern att ha filofaxen och andra jobbesaker i, men när jag lagt i allt annat, fick inte filofaxen och ännu mindre även macklådan plats. Då fick det bli en väska till. Så min fria tid handlar för det mesta om kreativa projekt eller om orken tryter: en film, gärna med framtidstema som "I am legend" eller en invecklad thriller utan för mycket pistoler och pussar.

Det är min tolkning av eckans tisdagstema.

Kommentarer

  1. Mums för muffins!
    Är du i Göteborg någonting får du inte missa muffinsstället på Avenyn (högt upp på höger sida om du går ifrån Kungsportsplatsen). De muffinsen är stora och har helt sagolikna fyllningar. Som hallon och kardemumma... jordgubb och vanilj... choklad och pistage... m.m...

    SvaraRadera
  2. En till som har snöat in på väskor och kassar. Man kan ju behöva många olika att byta mellan beroende på vilka kläder man har. Det är skönt att koppla av med något eget skapande...

    SvaraRadera
  3. Väskor är kul att ha, själv köper jag gärna olika handväskor, stora som små... :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  4. Vilken fin väska! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen, de ska jag verkligen komma ihåg, Sigrinn!

    Nä, väskor kan man bara inte få för många av. Funderar redan på nästa väska eller väskor, Ninni och Caroline!

    Tack Emma!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg