Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Teneriffa i bilder

teneriffa1

Teneriffa är kontrasternas ö. Turista som du vill och se allt mellan hotellet och stranden och res hem nöjd. Eller hyr bil och åk runt ön och åk över ön och res hem nöjdare!

Vi hyrde egen bil, även om resebyrån gärna ville att vi åkte med dem. Uppe på den gamla vulkanen (uttalas bulkanen enligt min bestämde son) Teide var det kargt och ogästvänligt. Astronauter har tränat här inför månresor och rymdfilmer har spelats in här. Stora tallar i svart jord och kallt som hemma. Vi tog även turen över bergen på vägen tillbaka en sen eftermiddag - för att se observatoriet - det hann bli mörkt och det var rätt kusligt där uppe!

Maten bestod av fantastisk buffé i dagarna sju, frukost och middag. Passar barnfamlijer bra. Maten är redan klar och ingen behöver vänta. Sist måste jag även nämna vilket barnälskande folk spanjorerna är! Som det har gullats med barnen!

Håller som bäst på att hämta mig efter tidernas förkylning, under täcken med stickad kofta i tre dygn. Enda fördelen är att buffékilona redan är borta.


teneriffa2

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg