Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sköna söndag

VårInomhus
Vissa helger hinner man med mycket. Som denna. Första punkten blev dock inställd: ett sjukdomsdrabbat kalas. Det bäddade istället för fika hos mormor och morfar och därpå följde ett 4-årskalas där hela familjen var inbjuden. När kalaset närmade sig slutet kom mamman med ett meddelande: "Nu börjar snart efterfesten!". Så barnkalaset varade ända till sena timmen med sovande barn. Trevligt!

Söndagen har spenderats på traktens utflyktsmål (efter en natt flera sömnavbrott som till exempel "Var e nappen?" undrade min dotter stående vid min säng. I din säng gullunge. Sov!): i stora blomsteraffären med café och djurutställning med trevlig sällskap. Vi tog med oss lite vår hem till fönstren, som min snälla mamma lovat att se efter under den kommande veckan.

Jag har också hunnit bli klar med min fåtöljkudde. Känns lustigt att sy lapptäcke, klippa sönder och sen sy ihop igen. Det är ganska rogivande att brodera, jag har införskaffat en sybåge som underlättar det hela en aning. Det är nog dags att sätta sig där - i fåtöljen - en stund just nu, sen har jag en date med en annan kudde. Trevlig kväll!


SkonKudde

Kommentarer

  1. Vilken otroligt fin kudde.

    Mvh, Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kudde! Jag har broderat i perioder i livet och känner nu att det är dags snart igen.

    SvaraRadera
  3. Nu fick du mej att tänka på ett söndagsprogram som gich för länäääängesen och hette Sköna Söndag. Gillar kudden, speciellt med den lilla broderade blomman som pricken över i.

    SvaraRadera
  4. Tack för det Weronica och Marlene!
    Ja, "Sköna söndag" här väl till 90-talshistoria...

    SvaraRadera
  5. Vilken TOPPEN blogg Hit vill jag återkomma

    SvaraRadera
  6. Tack för de betyget, "Att ha det gott"!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg